PLANTOUR v pekárně Harry Brot

PLANTOUR v pekárně Harry Brot

Pekárenský průmysl
Přínos pro životní prostředí a rozpočet díky úspoře najetých kilometrů 
Pekárna Harry Brot 
Trasa delší o jeden kilometr znamená 6000 zbytečně najetých kilometrů za rok na každé depo. Reálný potenciál úspor po zavedení PLANTOUR dosahuje každý rok 1,1 milionu eur.
 
Díky řešení pro plánování tras PLANTOUR zlepšuje pekárna Harry-Brot GmbH dodržování časových oken dodávek a zkracuje délku tras. Čím rychleji je dopraven chléb z pece na regály obchodů, tím čerstvější se dostane k zákazníkovi.

839-ti trasami dodává pekárna Harry každý den do 9 300 obchodů v severním a východním Německu čerstvý chléb, rohlíky a koláče. Pomocí systému plánování tras PLANTOUR optimalizuje Ralf Kopplow a jeho kolegové v Schenefeldu rozvozové trasy. Řidiči, kteří působí zároveň jako prodejci, dodávají koncovým zákazníkům pečivo z devíti pekáren a 47 distribučních míst. 

Optimalizací ušetříme denně 30 až 90 minut na trasu. 
„Podle našich zkušeností je člověk již na pokraji svých sil pokud mám manuálně optimalizovat od šesti do deseti tras" říká pan Kopplow. „Čím více je tras, tím větší je pak odchylka od optima." O přednostech optimalizace se podařilo přesvědčit o ty co nejvíce pochybovali. „Každý den ušetříme 30 až 90 minut pro každou trasu, a to má přímý vliv na pracovní dobu“, popisuje Ralf Kopplow jeden z přínosů a dodává. „Kromě toho jsme snížili zpoždění dodávek, které bývalo až 1000 minut, a to téměř na nulu." 
„Tímto ale pekárna peníze nevydělá. Naším hlavním cílem je ušetřit najeté kilometry“ doplňuje Ralf Kopplow. „O jeden jediný kilometr delší a tím horší trasa znamená za rok o 6000 více najetých kilometrů na distribuční centrum. A tady se systém vyplácí. Reálný potenciál úspor dosahuje za každý rok 1,1 milionu eur.“

Obchodní manažeři plánování věří a sami navrhují zlepšení.
"Jsme stále lepší a lepší," říkají plánovací dispečeři. Naši obchodníci potvrzují, že jsou naplánované trasy reálné a optimalizace tras skutečně v praxi funguje. „To motivuje také manažery obchodních týmů přicházet s vlastními návrhy na další zlepšení“ říká Ralf Kopplow.

________________________________________________________________________________

Pekárny Harry Brot 
Rodinnou společnost založil v Altoně v roce 1688 Johan Hinrich Harry. Dnes je podnik provozován desátou generací. Sortiment, který zahrnuje více než 60 druhů pečiva, se vyváží do mnoha evropských zemí (Švédsko, Nizozemsko, Francie, Itálie atd.). Harry Brot je druhou největší průmyslovou pekárnu v Německu. Zaměstnává přibližně 3 500 lidí.
Více informací o společnosti najdete na www.harry-brot.de.